V nejdelším tramvajovém tunelu v Česku který bude v Brně, začali dělníci pokládat koleje. Dovezlo je pět plně naložených kamionů

681597-jp35k8nd7f

Stavba tramvajové trati ke Kampusu jde do finále. Dělníci začali s pokládkou kolejí v tunelu. Na stavbu celé trati bude použito 350.000 kilogramů kolejnic. Nejvíc se jich vejde právě do tramvajového tunelu, ten je s délkou 619 metrů nejdelším v Česku. První tramvaje se po 912 metrů dlouhé trati projedou už na konci letošního roku.

„Velmi mě těší, že se i nadále daří držet harmonogram prací. Aktuálně je hotová většina zásypů i velká část úprav povrchů nad tunelem. Dělníci dokončují konečnou stanici a také zastávku Západní brána. Ta je již zastřešena, čeká ji montáž eskalátorů a výtahu. Navíc začala výsadba zeleně. Vysazeno bude na dvě desítky druhů dřevin a křovin. Konkrétně 300 kusů stromů a 2000 kusů keřů,“uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková (ODS).

V současnosti už jsou koleje položeny na konečné stanici u Netroufalek a na původní trati v zastávce Osová. Na těchto místech je otevřený tramvajový svršek, koleje jsou ted uloženy ve štěrku na dřevěných nebo betonových pražcích. Do tunelu však budou zajíždět auta údržby, a tak zde budou kolejnice jiné.

„Právě kvůli vjezdu vozidel údržby se budou v tunelu pokládat žlábkové kolejnice, které se používají tam, kde tramvaje jezdí na společné komunikaci s osobními auty. Kolejnice se liší jak svojí výškou, jsou o něco vyšší, tak i tvarem. Pokládka bude probíhat od spodní části tunelu. Kolejnice se nejprve položí na místo, upraví jejich poloha, poloměry a poskládají se tzv. na sucho. Následně bude provedena montáž podkladnic upevňovadly a kolejnice budou definitivně zabetonovány,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Na celou stavbu bude použito přibližně 350.000 kilogramů kolejnic. Jedná se jen o kolejnice, pokud by se počítaly i upínací systémy a pražce, bude číslo několikanásobně vyšší. Za ideálních podmínek zabere pokládka tři měsíce. Následně začnou stavaři instalovat zabezpečovací zařízení, ovládání výhybek, kamerový systém, osvětlení, informační systémy nebo požárně bezpečnostní zařízení.

Zdroj: MMB

Foto: MMB

Publikoval: Rejtek